Edukaciniame užsiėmime atgijo lietuvininkų tarmė

Vitalija Vyšniauskienė,
Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos
Kintų filialo vyresn. bibliotekininkė

Šilutės F. Bajoraičio viešosios bibliotekos Kintų filiale gegužės 8 d. surengtas edukacinis užsiėmimas „Lietuvininkų tarmė“. Jame dalyvavo Kintų pagrindinės mokyklos 3–4 klasių mokiniai, lydimi mokytojų Ilonos Papievienės ir Irenos Šerkienės.

Bibliotekininkė Nijolė Justienė svečiams pristatė bibliotekoje veikiančias parodas: „Mažosios Lietuvos asmenybės – lietuvių tautos atgimimui“, skirtą Mažosios Lietuvos kultūros ir visuomenės veikėjų (Martynas Jankus, Erdmonas Simonaitis, Fridrichas Bajoraitis-Paukštelis, Vilius Gaigalaitis, Jonas Vanagaitis, Kristupas Lekšas) nuopelnams Lietuvos valstybingumo raidai įprasminti. Šią ekspoziciją parengė F. Bajoraičio viešosios bibliotekos Bibliotekininkystės ir kraštotyros skyriaus bibliotekininkės. Mokiniai apžiūrėjo ir kitas Kintų bibliotekoje eksponuojamas parodas: Kintų Vydūno kultūros centro neformalaus vaikų švietimo būrelio „Emalistai“ parodas „Knygos iliustracija“ ir „Atvirukas Lietuvai“ (vadovė Inga Gludžinskienė) bei literatūros parodą „Šilutė – mūsų miestas“.

Susipažinę su bibliotekoje veikiančiomis parodomis mokiniai buvo pakviesti pasiklausyti lietuvininkų tarme skaitomų Hugo Šojaus „Pasakų apie paukščius“, pažiūrėti edukacinį filmą „Gyvoji kalba“. Dalyviai mokėsi lietuvininkų tarmės žodžių, naudojant praktines užduotis iš edukacinio sąsiuvinio, išleisto Šilutės Hugo Šojaus muziejaus. Mokiniai sužinojo, kas yra lietuvininkų tarmė, kokie šios tarmės požymiai, kodėl reikia mokytis lietuvininkų tarmės. Jie sužinojo, kaip maisto produktus, gimines, aprangos detales vadina lietuvininkai. Edukacinio užsiėmimo metu pravertė F. Bajoraičio viešosios bibliotekos išleistas „Lietuvininkų tarmių žodynas“, kurį parengė Žaneta Jokužytė, Loreta Liutkutė, Virginija Veiverienė. Žodynas parengtas įgyvendinant bendruomenės „Saugų artuma“ projektą „Lietuvininkų šnekta: tarmės integravimas į šiandieninę visuomenę“. Mokiniams patiko užduotis, kai minėtame žodyne reikėjo surasti konkretų lietuvininkų žodį ir paaiškinti, ką jis reiškia.

DSC_0995 DSC_0998 DSC_1014

Skip to content