Nijolė Sodonienė,
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė
Vydūnas teigia: „Kokia žmogaus esybė, tokia ir jo tėvynė”. O kaip tapti „sau žmogumi“, kas daro poveikį asmenybei (esybei), kaip ją brandinti ir kreipti norima linkme? Ką žmogui reiškia tėvynė? Ar ji tebėra svarbi mums, 21 amžiaus žmonėms? Gal mes tik pasaulio žmonės? Koks, anot Vydūno, turėtų būti pasaulio žmogus? Į šiuos ir daugelį kitų klausimų ieškojo atsakymų dvyliktokai (4 klasės gimnazistai) lietuvių kalbos pamokose, kurios vyko rugsėjį Kintų Vydūno muziejuje.
Mokiniai, atidžiai išklausę Kintų Vydūno kultūros centro direktorės Ritos Tarvydienės pasakojimo, pabandė išgirsti save, skaitė tekstą ir jį aptarė kartu su mokytoja. O Vydūno žodžių „Tik supratę, jog tėvynėje teišsiskleidžia žmogaus gyvenimas, atveriame tėvynės slėpinį. Tėvyne alsuoja žmogaus dvasia, ir tėvynė alsuoja žmogumi. Ji užtvindo jį visą, o žmogus tada ją įprasmina.<…>Tėvynėje – augimo ir tapsmo pradžia“ prasmė kiekvienam buvo aiški ir neginčijama.
Gimnazistai, „nuo medžio nusiraškę“ aktualią Vydūno mintį, ją komentavo, ieškojo sąsajų su kitų rašytojų kūryba.
Namų darbų užduotis skatins pamąstyti ir išreikšti savo nuomonę tokiais klausimais: Kuo tau svarbi gimtoji vieta? Ar būtų sunku ją palikti? Kaip vertini emigracijos procesą? Ir dar – parašyti įsivaizduojamą komentarą socialiniame feisbuk tinkle po tariamu įrašu, atsiliepiant į Vydūno minčių vertinimą.