Netradicinė pamoka: matematinė-literatūrinė kelionė po Anykščių kraštą

Nijolė Sodonienė,
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Integruota lietuvių kalbos ir matematikos pamoka „Matematinė-literatūrinė kelionė po Anykščių kraštą“ (vedė matematikos mokytoja metodininkė Elena Lučinskienė ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Nijolė Sodonienė) 10 klasėje vyko spalio 18 dieną. Mokytojos numatė su mokiniais gerai padirbėti: daug ką pakartoti apie rašytojus, kilusius iš Anykščių krašto, pakartoti ir žinias apie pirminius skaičius, jų skaidymą dauginamaisiais, tūrio skaičiavimą, mastelį ir kelio formulę. Ir žinoma, atlikti matematines bei teksto skaitymo ir atpasakojimo užduotis.

Pamokos pradžioje mokiniai susidomėję klausėsi A. Baranausko „Anykščių šilelio“ ištraukos, dainuojamos korėjiečių kalba, ir pamažu įsijungė į darbą. Naudojantis skaidrėmis apie rašytojus A. Baranauską, J. Biliūną, J. Tumą-Vaižgantą, buvo pakartotos žinios apie jų veiklą ir kūrybą, apie pirminius skaičius ir sudėtinių skaičių skaidymą dauginamaisiais. Sprendžiami uždaviniai susieti su rašytojų gimimo datomis, vietovėmis, kuriose gyveno.

Dešimtokai teorines žinias naudingai taikė praktikoje: pvz., vienas mokinys žemėlapyje surado Niūronis ir Andrioniškį, kitas – Anykščius ir Svėdasus, išmatavo atstumą ir visi sprendė uždavinį. Prisiminę ar sužinoję duomenis apie Puntuko ir Barstyčių akmenis, tuoj pat panaudojo užduotyse.

Namų darbams skirtos matematikos praktinės užduotys, susietos su pakartota medžiaga ir gyvenamąja vieta, o lietuvių kalbos – legendos apie Krokų lanką atpasakojimas (legendą skaityti www.silaineskrastas).

Mokiniai, įvertinę pamoką, teigia, kad norėtų daugiau sužinoti apie rašytojų asmenybes, apie didžiuosius Lietuvos akmenis ir daugiau mokytis matematikos žinias taikyti praktiškai.

Matematikos mokytoja metodininkė Elena Lučinskienė aiškina dešimtokams užduotį. Užduotis ir legenda apie Barstyčių akmenį, prie kurio lankėsi ir Kintų mokytojai.

Skip to content