Pamokos kitaip: srautinė integruota teatro ir lietuvių kalbos pamoka 8 ir 9 klasėse „Asmens jausmų ir bendruomenės konfliktas V. Šekspyro tragedijoje „Romeo ir Džiuljeta“ ir mūsų laikais. Skaitymas vaidmenimis“

Lapkričio 14 dieną daugiafunkcio centro aktų salėje į srautinę integruotą teatro ir lietuvių kalbos pamoką susirinko aštuntokai ir devintokai. Jie mokėsi kartu ir vieni iš kitų.

Mokiniai, stebėdami vinilinės plokštelės „Meilė ir mirtis Veronoje“ viršelio dizainą, klausydami roko operos ištraukos, prisiminė V. Šekspyro tragedijos „Romeo ir Džiuljeta“ meilės istoriją.

Bendraamžio sukurtas filmukas „Renesanso apžvalga“ akcentavo, kuo ypatingas Renesanso laikotarpis, o mokytojų Nijolės Sodonienės ir Astos Neimantienės komentarai apie V. Šekspyro gyvenimo kelią ir svarbiausius kūrinius skatino galvoti apie ieškojimus ir pasirinkimą.

Devintokai susidomėję stebėjo, kaip aštuntokai scenoje skaito V. Šekspyro tragedijos „Romeo ir Džiuljeta“ ištrauką vaidmenimis, įvardino svarbiausias konflikto priežastis.

Mokiniai, išklausę emocingos Romeo dainos „Mantujos Saulė” iš dabartinio lietuvių miuziklo, „Mąstymo žemėlapyje“ nurodė, kas šiandien gali padėti spręsti problemas, patarti, kaip elgtis konfliktinėse situacijose, argumentavo, į ką ir kodėl kreiptųsi pirmiausia.

Pažiūrėję filmo „Romeo ir Džiuljeta“, sukurto 1996 m., anonsą (veiksmas vyksta mūsų laikais Niujorke), diskutavo, kodėl šis kūrinys aktualus ir šiandien.

Mokiniai kartu su mokytojomis apibendrino pamoką tokiomis gyvenimo tiesomis. Kiekvienas poelgis turi pasekmes. Skubėk lėtai: nepriimk skubotų sprendimų. Kiekvienam būna sunkių gyvenimo momentų. Būk optimistas (-ė): kiekvienoj sudėtingoj situacijoj gali sulaukti pagalbos.

 

Nijolė Sodonienė,

lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

IMG_9328IMG_9331IMG_9333IMG_9330IMG_9334IMG_9336

Skip to content