PSS pradiniame ugdyme

Gegužės 30 – birželio 10 dienomis 1-4 klasių mokiniai dalyvavo Praktinių studijų savaičių (PSS) veiklose. Pradinio ugdymo mokytojos Vida, Asta, Ilona, Irena mokiniams paruošė įdomias ir naudingas užduotis.

Pirmokai stebėjo, matavo savo šešėlius ryte ir per pietus, darė išvadas, sužinojo, kaip veikia „Saulės laikrodis“, susipažino su mikroskopu, tyrinėjo geriamą vandenį ir vandenį  iš Kuršių marių, naudodamiesi lupa stebėjo augalus ir mažus gyvūnėlius mokyklos aplinkoje.

2 klasės mokiniai labai produktyviai mokėsi, tyrinėjo, stebėjo, gilino žinias. Susipažino su gyvenamosios vietos istorinėmis vietomis,  ieškojo informacijos internete, tyrinėjo Kuršių marių vandenį, jos aplinkos augmeniją bei gyvūniją, spėjo ir matavo Kuršių marių vandens temperatūrą, naudodamiesi mikroskopu stebėjo marių vandenį. Įtvirtino žinias atpažįstant aplinkos medžius. Pasak mokytojos, antrokai ilgai ieškojo drebulės, bet rado ir ją atpažino. Kiek buvo džiaugsmo!

Trečiokai tyrinėjo mišką, vandenį, orą, naudingąsias iškasenas, magnetus, IT pagalba rinko medžiagą ir pristatė klasės draugams. Miške stebėjo augančius ant medžių grybus, gilino informaciją apie žydinčius augalus, keliavo Ąžuolų alėja prie Didžiosios tujos. Klasėje stebėjo Lietuvos naudingąsias iškasenas ir magnetų poveikį. Daug ir įvairių žaidimų žaidė lauke.

4 klasės mokiniai vedė renginį 1-3 ir 5-7 klasių mokiniams Pabėgimo kambarys „Išėjimas: tamsos planas“.

Susitiko su Šilutės r. M. Jankaus pagrindinės mokyklos ketvirtokais, su kuriais bendrauja ir bendradarbiauja jau ketverius metus. Susitikimo metu mokiniai prisiminė rašytų laiškų akimirkas, žaidė draugišką kvadrato žaidimą, draugams parodė gražiausius Kintų miestelio kampelius.

Atviros netradicinės veiklos metu ”Klasės mikroklimato stiprinimas” mokiniai atliko įvairias kūrybines užduotis, skirtas klasės mikroklimato stiprinimui.

Veiklos „Mikroskopas-prietaisas, leidžiantis pamatyti ląstelę“ metu 4 klasės mokiniai išsiaiškino, kaip pritaikius mokslo atradimus galima pagerinti žmonių gyvenimo sąlygas ir sveikatą. Susipažino su mikroskopu- prietaisu, leidžiančiu tiriamą objektą padidinti daug kartų, peržiūrėjo vaizdo įrašą ir susipažino su mikroskopu ir jo dalimis. Vaizdo įraše įvardintos mikroskopo dalis atpažino analizuodami tikrą mikroskopą. Mokiniai pamokoje, naudojo priemones, gautas pagal projektą „Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ atliko įvairius tyrimus. Tyrinėjo įvairias daržovių sėklas, medžių lapus.

Pristatė savo klasės draugams perskaitytas knygas, piešė įdomiausios knygos viršelį.

Susitiko su priešmokyklinio ugdymo grupės vaikais, atliko kūrybines grupines užduotis.

Praktinių studijų savaičių veiklos mokiniams leidžia giliau ir nuodugniau patyrinėti savo aplinką, išsiaiškinti priežastis ir pasekmes, motyvuoja patiems atrasti, kurti, ieškoti, rasti, lavina loginį mąstymą, kūrybiškumą, ugdo bendruomeniškumo jausmą.

Jurgita Tamošiūnienė,

direktoriaus pavaduotoja ugdymui

Skip to content