„Širdis ir nuoširdumas“  – atvira integruota biologijos ir lietuvių kalbos pamoka Kintuose  

Nijolė Sodonienė,
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Jau tradicinę atvirą integruotą biologijos ir lietuvių kalbos pamoką „Širdis ir nuoširdumas“  Kintų pagrindinėje mokykloje spalio 3 dieną devintokams vedė mokytojos Ingrida Cyrolies ir Nijolė Sodonienė.

Pamokos tikslas aktualus – ugdyti suvokimą, kad sveikata ir nuoširdūs jausmai yra itin svarbios gyvenimo vertybės. O uždaviniai irgi sieja abu mokomuosius dalykus: pakartojus organų transplantacijos svarbą, širdies sandarą, aptarus širdies, kaip jausmų simbolio, raišką, susipažinus su fotografijos menu: „Širdis yra graži“, bent patenkinamai atlikti biologijos testą ir lietuvių k. užduotį – sukurti pastraipą (per kitas pamokas).

Pamokoje naudoti individualaus, kūrybinio, projektinio darbo, kritinio mąstymo, stebėjimo ir kiti metodai, tad  veiklos buvo daug. Sprendžiant pagal mokinių pamokos vertinimą ir įsivertinimą, buvo įdomu ir naudinga mokytis stebint tikrą gyvulio (kiaulės) širdį, sužinant įdomybių- faktų apie širdį ir kraujagysles, kaip susijęs širdies persodinimas su fotografijos menu, aiškinant lietuvių patarles, kuriose minima širdis, klausant ir žiūrint bendraklasių Ugnės pranešimo apie pirmąją širdies transplantaciją Lietuvoje ir Deimantės sukurto filmuko, panaudojant interviu. Ypač jautriai nuteikė L. Reiniks daina-klipas „Širdis sudegus tyliai“.

Pamoką stebėję pedagogai teigė, kad vyko žinių supratimo, viešo kalbėjimo ir emocijų sintezė integruojant IT, fotografijos meną, mediciną, ugdymą karjerai. Gaila, kad stebėti pamokos neatvyko kolegų iš kitų rajono mokyklų.

Biologijos mokytoja Ingrida Cyrolies naudoja netikėtą mokiniams priemonę - tikrą gyvulio (kiaulės) širdį.
Biologijos mokytoja Ingrida Cyrolies naudoja netikėtą mokiniams priemonę – tikrą gyvulio (kiaulės) širdį.
Ugnė daro pranešimą apie pirmąją širdies transplantaciją Lietuvoje.
Ugnė pasakoja apie pirmąją širdies transplantaciją Lietuvoje.
Deimantė pristato  projektinį darbą: filmuką, sukurtą naudojant interviu.
Deimantė pristato projektinį darbą: filmuką, sukurtą naudojant interviu.
Devintokai sužinojo ir lietuvių patarlių, kuriose minima širdis, ir jų prasmę.
Devintokai sužinojo ir lietuvių patarlių, kuriose minima širdis, ir jų prasmę.
Atliekamas fizinis pratimas širdies veiklai gerinti.
Atliekamas fizinis pratimas širdies veiklai gerinti.
Lietuvių kalbos mokytoja Nijolė Sodonienė tuoj surengs pamokos vertinimą ir veiklos įsivertinimą.
Lietuvių kalbos mokytoja Nijolė Sodonienė tuoj surengs pamokos vertinimą ir veiklos įsivertinimą.
Skip to content