Tradicinė integruota lietuvių kalbos ir biologijos pamoka „Širdis ir nuoširdumas“

Nijolė Sodonienė,
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Jau penktą kartą integruotą lietuvių kalbos ir biologijos pamoką „Širdis ir nuoširdumas“ vedė biologijos mokytoja metodininkė Ingrida Cyrolies ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Nijolė Sodonienė. Šiemetiniams devintokams ji vyko lapkričio 30 dieną.

Pamokos tikslas aktualus: ugdyti suvokimą, kad sveikata ir nuoširdūs jausmai – itin svarbios gyvenimo  vertybės. O uždaviniai konkretūs: nusakys širdies ir kraujagyslių sandarą, įvardins tris kraujagyslių skirtumus, naudodamiesi širdies modeliu pateiks arterijų ir venų pavyzdžių; aptars širdies, kaip jausmų simbolio, raišką, gebės atsiminti ir paaiškinti po vieną patarlę; susipažinę su fotografijos menu („ Širdis yra graži“) gebės įvardinti donorystės svarbą.

Pamokoje buvo ir kartojimo, ir naujų žinių. Mokiniams netikėtas vaizdo reportažas apie širdies persodinimo operacijas fotografuojantį Petrą Katauskį, kurio nuotraukų galėjo pamatyti knygoje „Širdis yra graži“. Žinoma, įdomu sužinoti nuomonę apie širdį ir nuoširdumą iš bendraamžių sukurtų filmukų. Ne taip lengva buvo perprasti patarlių, kuriose minima širdis, prasmę.

Fizinis pratimas, atliktas per 1 minutę, visus išjudino ir buvo skaičiuojamas širdies ritmas…

Apie daug ką kalbėta, žiūrėta, klausyta. Apibendrinat žinias ir veiklą, buvo pripažinta, kad širdimi jaučiame, protu suvokiame. Tą mintį pagrindė įtaigus L. Reiniks dainos klipas „Širdis sudegus tyliai“.

Jau penktą kartą integruotą lietuvių kalbos ir biologijos pamoką „Širdis ir nuoširdumas“ veda mokytojos Ingrida Ežerskienė ir Nijolė Sodonienė. Marius turėtų paaiškinti širdies sandarą. Tomas primena bendraklasiams širdies sudėtines dalis. Mokiniai sužinojo, kaip širdies persodinimo operacijos susijusios su fotografijos menu. Po trumpo fizinio pratimo kiekvienas tikrinasi, kaip dirba širdis.

Skip to content