Kintų pagrindinė mokykla

Integruotų dalykų praktinė savaitė „Obuolių pyragas“

Kintų pagrindinės mokyklos Pagrindinio ugdymo mokytojų metodinė grupė pakvietė mokyklos bendruomenę dalyvauti integruotų dalykų praktinėje savaitėje „Obuolių pyragas“. Šiame projekte aktyviai įsitraukė ikimokyklinio, priešmokyklinio ugdymo grupės, pradinukai bei 5-9 klasių mokiniai su mokytojais.

Ikimokyklinio ugdymo grupė gamino sveikuoliškas obuolių spurgytes. Mažieji „zuikučiai“ tapo virėjais ir su gamino pyragėlius, barstė sezamų sėklomis. Iškepti pyragėliai buvo gardūs, o jų kvapas pripildė visą grupę šilumos ir jaukumo. 

„Saulučių“ grupės ugdytiniai dalyvavo veiklose, kuriose kalbėta apie įvairius vaisius, aptarė obuolio formą, spalvas, ragavo, spaudė sultis, atliko meninius darbelius.

„Boružiukų“ grupė prisidėjo prie „Obuolių pyrago“ savaitės projekto ir „sunokino“ daug spalvotų obuoliukų.

1 ir 3 klasės mokiniai taip pat prisijungė prie mokykloje vykstančios integruotų dalykų savaitės ,,Obuolių pyragas“. Mokiniai atsinešė po obuolį, aiškinosi, iš kokių šalių pas mus atkeliauja obuoliai. Savo obuolius svėrė ir nustatė, kad sunkiausias obuolys svėrė 400 g., lengviausias - 10 g., kiti apie 100 g. Išsiaiškino obuolio sandarą. Nagrinėjo obuolių luobeles per mikroskopą. Įspūdingiausia buvo rojaus obuoliuko luobelė. Vėliau pasigamino obuolio sandaros schemas. 

Antrokai kepė sausainių pyragą. Vieni su kitais dalinosi padarytais pyragais, kitus nešė namo, pavaišinti savo tėvelius.

3–4 klasės mokiniai „Obuolių pyrago“ praktinės savaitės metu tyrinėjo obuolius ir atliko gamtos eksperimentus. Užsiėmimo metu vaikai nagrinėjo vaisiaus sandarą ir kūrė obuolio gyvenimo ciklo schemą — nuo sėklos iki prinokusio vaisiaus. Veikla padėjo mokiniams geriau suprasti gamtos procesus ir ugdė jų smalsumą.  

Per Algoritmų ir Konstrukcijų būrelį  1–4 klasių mokiniai kūrė skaitmeninį obuolių pyragą LEGO konstruktoriaus platformoje. Vaikai lavino kūrybiškumą, erdvinį mąstymą ir dirbo su virtualiomis konstrukcijomis, sukurdami spalvingus ir išraiškingus pyrago modelius.  

5 klasės mokiniai klasės valandėlės metu gamino ,,Obuolinį tinginį”, atliko skaičiavimus apie reikiamą produkto kiekį, ugdė darbo komandoje ir socialinius įgūdžius.

Lapkričio 13 dieną lietuvių kalbos ir literatūros kabinete, kvepėjo pyragais! Visą dieną 5-9 klasių mokiniai mokėsi per pamoką... gurkšnodami arbatą ir vaišindamiesi mokytojos arba savo iškeptais pyragais! 

6 ir 7 klasės mokiniai internete ieškojo receptų, juos gražiai nurašė, o 6 -tokai surišo visus receptus į vieną mažą knygutę ,,Pyragų receptų knyga“. Visa tai mokiniai darė smaguriaudami iš vakaro namuose iškeptais pyragais! Šeštokai ne tik dalinosi tarpusavyje šiais desertais,  tačiau pavaišino ir visus mokyklos mokinius bei darbuotojus! 

6-9 klasių mokiniai vokiečių kalbos pamokose žiūrėjo video apie obuolių pyrago gamybą vokiečių kalba, diskutavo, vertė iš vokiečių kalbos į lietuvių kalbą obuolių pyrago receptą ir praplėtė specifinį vokiečių kalbos žodyną (obuolių pyrago ingredientai ir gamyba).

Psichologijos pamokoje tema „Obuolys kaip simbolis“ devintokai tyrinėjo, kaip obuolys įvairiose kultūrose ir situacijose tampa simboliu – žinių, pagundos, sveikatos, pasirinkimo ar net socialinių santykių. Jie analizavo realias situacijas, kuriose simboliai padeda suprasti žmogaus elgesį ir emocijas, bei atliko kūrybinę praktinę užduotį – sukūrė savo „obuolio istoriją“ kaip asmeninę metaforą. Pamoka skatino kritinį mąstymą, savirefleksiją ir kūrybišką psichologinių reiškinių pažinimą.    

Ačiū mokytojams, mokiniams, prisidėjusiems savo veiklomis prie „Obuolių pyrago“ praktinės savaitės.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Elektroninis dienynas
  • Tėvams
  • Mokiniams
  • Mokytojams
Naujienų archyvas