Kodėl antikos laikų Sofoklio tragedija „Antigonė“ aktuali ir XXI amžiuje? – integruota lietuvių kalbos, teatro ir dailės pamoka 9 ir 10 klasei

Geriau galima suvokti Sofoklio sukurtos 442 m. pr. Kr. tragedijos „Antigonė“ problemas ir teigiamas vertybes mokantis sujungiant kelių dalykų žinias. Tokį integruotą būdą dešimtokams bei pažintį su tekstu devintokams organizavo teatro vyresnioji mokytoja Asta Neimantienė, dailės mokytoja metodininkė Rita Tarvydienė ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Nijolė Sodonienė.

Per lietuvių kalbos ir literatūros pamokas buvo išanalizuota Sofoklio tragedija „Antigonė“, dailės užsiėmimuose be teorinių žinių apie antikos laikotarpį atlikti ir praktiniai darbai, teatro pamokose repetuota ištraukos skaitymas vaidmenimis.

Lapkričio 19 d. vyko integruota lietuvių kalbos, teatro ir dailės pamoka dviem klasėms. Kol dešimtokai rengėsi sceninius drabužius, devintokams buvo priminta apie graikų teatrą, aktorių kostiumus bei kaukes, supažindinta su Sofoklio tragedijos „Antigonės“ siužetu.
Žiūrovai devintokai gavo užduotis, todėl atidžiai stebėjo, kaip 10 klasės mokiniai skaitė „Antigonės“ ištrauką vaidmenimis. Bendradarbiaujant abiem klasėms, buvo apibūdinti veikėjai ir išsakyta nuomonė, kaip sekėsi perteikti charakterį, ar tam pasitarnavo naudotos pačių sukurtos priemonės bei tragedijoje keliamos problemos. Kol dešimtokai persirengė, devintokams buvo pasiūlyta pasiruošti trumpos ištraukos pirmajai repeticijai.

Apibendrindami veiklą, mokiniai teigė, kad antikos laikų Sofoklio tragedijoje „Antigonė“ keliamos problemos tebėra aktualios ir mūsų laikais, o įsivertindami, kad sujungiant kelių dalykų žinias mokymasis įdomesnis ir kūrinys bei laikotarpis suprantamesni.

Nijolė Sodonienė,
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Skip to content