ŠIRDIS. NUOŠIRDUMAS. DONORYSTĖ

Integruotų biologijos ir lietuvių kalbos pamokų, vykusių lapkričio 30 dieną 9 klasėje, tikslas aktualus: ugdyti(s) suvokimą, kad sveikata ir nuoširdūs jausmai – itin svarbios gyvenimo vertybės.

Biologijos mokytoja Ingrida Cyrolies ir lietuvių kalbos mokytoja Nijolė Sodonienė bei visuomenės sveikatos specialistė Audronė Venckienė iškėlė uždavinius, kuriuos mokiniai siekė atlikti per dvi pamokas. Devintokams reikėjo aptarus širdies transplantacijos, kraujo donorystės svarbą, kraujo rodiklius, paaiškinti, kaip kraujo sudėties pokyčiai lemia organizmo sveikatos būklę, mokėti pamatuoti širdies ritmą ir kraujo spaudimą ir įvertinti rodiklius; apibūdinti, kas gali būti donoru. Mokiniai kartojo ir įtvirtino žinias, plėtė akiratį, klausydami bendraklasių pranešimų:

Širdies ligos (Eimantas)
Širdies ligų paplitimas (Einaras)
Technologijos, skirtos kraujotakos sistemai tirti (Mindaugas)
Širdies transplantacija (Justė)
Širdies persodinimas ir fotografijos menas (Džiugas)
„Lietuvių kalbos frazeologizmai, kuriuose minima širdis“ (Matas)

Visiems naudinga buvo praktinė užduotis – išmatuoti kraujo spaudimą ir širdies ritmą. Savo žinias pasitikrino ir įsivertino atlikdami Classroom testo ir eTest.lt užduotis. Pamokų veiklą apibendrino veikianti jausmus ir mintis L. Reiniks daina „Širdis sudegus tyliai“.

Ingrida Cyrolies,

biologijos mokytoja metodininkė

Nijolė Sodonienė,

lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Audronė Venckienė,

visuomenės sveikatos specialistė

Skip to content