Integruotos lietuvių kalbos ir etikos pamokos „Ką žinai apie tarmes?“, mokantis elektroninėje erdvėje

2021-04-02

Kintų pagrindinės mokyklos 8 ir 9 klasėse kovo 31 d. vykusiose pamokose „Ką žinai apie tarmes?“
lietuvių kalba buvo integruota ne tik su etika, bet ir su geografija, pilietiškumo ugdymu. Mokytojų Nijolės Sodonienės ir Ramūno Grikšo sumanymas pasiteisino, nes mokymasis sėkmingai vyko įvairiais būdais naudojantis virtualia mokymosi aplinka „Google Workspace for Education“.

Iš anksto įspėti mokiniai vaizdo pamokai jungėsi pagal gautą kvietimą į naują sukurtą kursą į „Google Meet“ kambarį. Po trumpos įžangos, kurioje buvo aktualizuota pamokų tema, prasidėjo viktorina. Mokytoja Nijolė Sodonienė, naudodama skaidres, vaizdo įrašus, kvietė tarmiškai klausyti, skaityti, „išversti“ žodžius į bendrinę kalbą ir kt. Beje, itin pravertė ir buvusios mokinės Emilijos projektinio darbo medžiaga ne tik viktorinos pagrindui, bet ir pasimokyti, kaip jį atlikti. Mokiniai, daug ką sužinoję, pamatę ar prisiminę, išklausę mokytojo Ramūno Grikšo paaiškinimo, kaip dirbs grupėse ir paruoš pristatymus su „Google“ skaidrėmis, kibo į darbą. Jiems buvo sukurtos „Google“ skaidrės (suformuluota užduotis) ir paskirtos užduotys „Google classroom“ aplinkoje. Kiekviena grupė gavo savo užduotį ir tik tos grupės nariai kartu galėjo koreguoti jiems paskirtas skaidres. Mokytojai galėjo ne tik stebėti vykstantį kūrybinį procesą, bet ir jame dalyvauti: patarti, taisyti ir komentuoti vykstantį darbą, nes jie turėjo galimybę stebėti visų grupių veiklą. Iš šios pamokos veiklos mokinių įsivertinimo, atlikto „Google“ formose, mokytojai galėjo spręsti, kaip koreguoti antros pamokos darbus ir jų trukmę.

Antros pamokos pradžia nuotaikinga: klausėsi, kaip tarmiškai skaitytos LRT „Žinios“ kažkurių metų balandžio 1 dieną. Po to kiekviena grupė pristatė atliktas užduotis, naudodamasi pasirengtomis skaidrėmis. Kol grupės nariai kalbėjo, kiti bendraklasiai, išgirdę reikiamą atsakymą, galėjo atlikti „Tarmės – mūsų gimtosios kalbos gyvastis“ testą „Google“ formose.
Mokiniai noriai žodžiu įsivertino, kokių įgijo žinių ir kaip sekėsi bendradarbiauti ne tik tarpusavyje grupėse, bet ir su mokytojais atliekant užduotis.

Be visos veiklos aptarimo, pamokų refleksijai buvo naudingas mokinių įsivertinimas, mokinių įvardytos sėkmės ir nesėkmės. Mokytojams buvo naudinga nauja patirtis ir galimybė vėl dalyvauti mokymo it mokymosi procese tiesiogiai nors ir nuotoliniu būdu.

Nijolė Sodonienė,
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė


Ramūnas Grikšas,
vyresnysis etikos, pilietiškumo pagrindų, geografijos mokytojas

Skip to content