Pranešimo rengimas ir pristatymas – sėkmingas mokymasis apie liaudies dainas iš bendraklasių virtualiose pamokose

2021-04-02
Lietuvių kalbos ir literatūros pamokų ciklo „Lietuvių liaudies daina šiandien“ keturios pamokos balandžio 1 ir 2 dienomis 7 klasėje virtualiame Google Meet kambaryje (mokymosi aplinka „Google for Education“) vyko itin darbingai – kiekvienas darė pranešimą ir mokėsi iš bendraklasių.

Kad mokiniams būtų aiškiau ir mažiau jaudintųsi savo kalbėjimo metu naudodami turimus informacinių technologijų įgūdžius ar vykstant interneto ryšio trikdžiams, mokytoja pati padarė pranešimą apie pasirinktą grupę laikydamasi tų pačių sutartų reikalavimų.

Kadangi individualiai tariantis su mokytoja Google Meet virtualiame kambaryje buvo ruošiamasi iš anksto, septintokams sklandžiai sekėsi vaizdo pamokoje savarankiškai demonstruojant pasiruoštą medžiagą kalbėti rišliai ir nuosekliai: apibūdinti muzikinę grupę, paaiškinti pavadinimą ar sceninį vardą, vertinti pasirinktas dainas, išreikšti savo nuomonę, atsakyti į klausimus.

Mokiniai susidomėję klausėsi klasės draugų pranešimų, nes buvo netikėta, kad Lietuvoje yra tiek daug grupių, kurios dainuoja lietuvių liaudies dainas, jų žodžius ir melodijas jungdami tiek su klasikinio roko, tiek ir su metalo roko, bliuzroko, fanko (funk), progresyviojo roko, bytboksu (instrumentinė muzika iš lūpų) ir kt.

Bendraklasiai ne tik aktyviai klausė pranešimų, bet patarė dėl garso, vaizdo demonstravimo geresnio būdo ar kaip būtent čia ir dabar spręsti problemą.

Nors pamokoje žodžiu buvo vertinama ir įsivertinama, mokiniai dar atliko užduotį – atsakė į klausimus rašydami aiškiais pilnaisiais sakiniais Google Classroom dokumente. Iš atsakymų aiškėja, kad sužinojo daug nauja, nuomonę apie liaudies dainas pakeitė į palankią, o sunkiausia užduotis – ne parengti pranešimo medžiagą, o kalbėti nuosekliai, sklandžiai ir atsakyti į klausimus.

Tikslas – sudominti mokinius tautosakos ir tradicijų tęstinumu mokant apie lietuvių liaudies dainas – pasiektas, nes pasirinkta kryptis (derinti tradiciją ir modernumą), pasirinktas metodas (pranešimo rengimas ir pristatymas) yra tinkami tiek mokant mokykloje „gyvai“, tiek nuotoliniu būdu virtualioje aplinkoje.


Nijolė Sodonienė,
lietuvių kalbos mokytoja metodininkė

Skip to content